donderdag 5 mei 2011

Vooruitgang is geen stilstand

Ja ja, het laswerk is gedaan.
Er zal hier en daar nog wel een klein lapje gelapt moeten worden, maar dat is kinderspel vergeleken bij de geheel nieuwe bodem die nu op zijn plek zit, in een voorzichtig laagje epoxyprimer.
En als je alles maar niet tegelijk inkoopt, lijkt het helemaal niet zo'n duur project! (hm...)

Ik sprak gisteren ook een zekere Gerard, in Henan te China gevestigd en designer bij de China Aviation Lithium Battery company. Ik denk dat hij eigenlijk anders heet. Met enige moeite, wegens een onmogelijk slechte verbinding en twee zeer verschillende accenten met betrekking tot de engelse taal, voerden wij een leuk gesprek over het batterijpakket dat de eend zal gaan sieren. En bijkans door zijn veren zal doen zakken.
Er is een 'pran A' en een 'pran B', als ik het goed beglepen heb.

Intussen is nieuwe vriend en partner in crime Leen bezig met EVE in Italie, of was het Oostenrijk, of Zwitserland, hoe dan ook, de beoogde leverancier van motor en regelaar. Daar lijkt schot in te zitten.

En dan doe ik nog, voor ik de laatste foto's hieronder zet, kond van een onbesuisde actie.
Ik heb maar vast de tweede donor aangeschaft, er schijnt een klant voor te zijn. Het betreft een helemaal niet zo slechte AK350 (lange besteleend met laag dak) uit pakweg 1969, het jaar van the summer of love.
Een originele vierzitter, met opklapbare voorstoelen en een soort voetensteuntje voor de achterpassagiers. De achterbank is er overigens niet bij. Belangrijker is misschien wel het aardige laadvermogen, en de zeer behoorlijke toestand van het geheel. Hier hoeft waarschijnlijk geen nieuw chassis onder, en dat scheelt weer.

Afijn, toekomstmuziek.
Eerst de nieuwe foto's:




































Voetenbak, bodem en dorpels, in redelijk volle glorie.



















Het schutbord, met 'moderne' remcylinder bevestiging.
Vraagje voor de echte kenners: wat ontbreekt er in dit schutbord?





































Op de voorgrond een inzetstukje, had ik die verzettang toch niet voor niks gekocht.





































Binnen!






































Op de plek van deze overmaatste wc-rol zal zo ongeveer de voorste batterijcel komen. Dahag, prachtig gave kofferbodem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten