vrijdag 20 mei 2011

Het huwelijk

Ja, het is weer hoog tijd voor een update. Het leek waarschijnlijk of er niets gebeurde, maar het enige dat er niet gebeurde, was dat ik mijn blog niet bijhield.

Het huwelijk tussen mijn oude koets en mijn nieuwe chassis is voltrokken, zie bijgaand fotoverslag. Sinds Henry Ford aan de lopende band T-Fords begon te bouwen heet dit moment van samenkomst geloof ik het huwelijk in de auto-industrie. Ik kan dus een afspraak met de RDW gaan maken voor het inslaan van het chassisnummer.
De oude motor hangt er, enigszins onttakeld, weer in. Schrik niet, het wordt echt een elektrische eend, alleen moet dit hoopje vuil nog even mee naar de rijksdienst, als een soort identiteitsbewijs.

Verder was het gezellig onderdelen scoren op de citromobile, en heb ik een innige relatie met het personeel van China Aviation Lithium (Rithium) Batteries (Batterlies) opgebouwd. We zijn er bijna uit, en dan kan mijn pakket op de boot. Het worden toch twee dozen vol batterijcellen. Eén voor en één achterin. In totaal 32 cellen van 180Ah. Goed voor een totaal vermogen van bijna 20kWh. Daarmee zou je ongeveer een uur lang 100 kunnen rijden. Maar nog veel langer 80, en in de stad kun je de halve dag rondrijden, in theorie.

De definitieve motorkeuze gaat ook deze week gebeuren, dus er zit een beetje schot in de zaak! Nu nog even dat bedrijfspand...

Eerst weer even wat foto's:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten