woensdag 9 februari 2011

Technische shit

Nog wat voer voor de die-hards:

Intussen is de AZAM geschouwd door de RDW en voorzien van een loodje aan het schutbord. De keurmeester heeft een half uur met allerlei zaklampen ondersteboven in de auto gelegen om het chassisnummer te ontcijferen, en gaf uiteindelijk toch wel toe dat het juiste nummer er gestaan moet hebben. Een nieuw kenteken - en de definitieve invoer - volgt wanneer ik de auto met het nieuwe chassis kom laten zien.


Grote tegenvaller is dat de auto dan nog moet zijn voorzien van een - werkende - benzinemotor. Dan wordt de AZAM als geheel erkend, en kan ik vervolgens de aandrijving gaan veranderen naar ELEKTRISCH! In één keer motor én chassis vervangen betekent volgens de regelgeving dat er tweederde van het voertuig wijzigt, en zodoende niet meer origineel is.

Lastig, want ik wilde met de chassiswijziging meteen ook wat moderniseringen doorvoeren, waarvan de belangrijkste een bak met schijfremmen is. En dus ook een LHM remsysteem, andere leidingen, anderehoofdremcylinder, etc.  Ik zal nu een manier moeten vinden om de originele 18pk motor aan de nieuwe versnellingsbak te schroeven. Die originele motor is met motornummer geregistreerd bij de RDW nu, vandaar. Mijn theorie is dat ik het vliegwiel van een 'moderne' 602 cc motor kan gebruiken en dat dan verder alles past.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten