vrijdag 4 februari 2011

Koetswerpen

Vandaag was het koetswerpdag. Ik heb deze term van Johan, eendenkunstenaar sinds jaar en dag.
Vanmorgen begonnen met eerst maar eens front en motor verwijderen. Het was verbazend hoe makkelijk allerlei boutjes loskwamen. Je zou haast gaan denken dat het niet de eerste keer was in het 45-jarige leven van mijn AZAM dat het één en ander uit elkaar ging. Dat vermoeden werd bevestigd toen bleek dat motor en versnellingsbak met drie in plaats van vier bouten met elkaar verbonden waren. Er is dus al eerder gebeund aan deze fraaie schicht.
Na toch weer één vergeten massakabeltje, kwam de koets vrij gemakkelijk los van het chassis. Wat herschikken van spullen in de ruimte, de koets op een speciaal door Arnold vervaardigde superhond (da's dus geen hondje) en er kan begonnen worden met het opbouwen van het nieuwe chassis.
De koets zal nieuwe vloerplaten en voetenbak krijgen, en hier en daar wat klein lapwerk ondergaan.

En dan nog even die elektrische aandrijving inbouwen...

 het nieuwe chassis...
 de oude motor...


 geen motor meer...
 leeg interieur...
koets naast het oude chassis

2 opmerkingen:

  1. Nieuwe woorden geleerd! Koetswerpen, koets, eendenkunstenaar en fraaie schicht. Wat een klus! Leuk om te volgen..
    Ekels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. YES!
    Een reactie! Hoera!!
    Dat geeft de burger moed. Ik zal proberen veel nieuwe woorden te blijven produceren.

    BeantwoordenVerwijderen