dinsdag 14 februari 2012

Werkwerkwerk

Dat was ooit een motto van een kabinet, misschien wel met Wim Kok. Vandaag de dag is het de keiharde realiteit in de werkplaats van 2cv Électrique. Aangezien bijna alle componenten binnen zijn, moeten er verbazend veel kleine dingetjes worden opgelost. Vandaag was ik bezig met de steunen voor de PMU (power management unit), die boven de motor komt te hangen. Het hele apparaat bleek een stuk langer dan ik had verwacht, zodat er eerst een oplossing voor de versnellingspook moest worden gevonden. Die zat namelijk vreselijk in de weg. Het is nu een pienter pookje geworden, met veel kortere schakelwegen. Dat is niet erg, want ik hoef waarschijnlijk toch maar een paar keer per dag te schakelen.
Het was wat zoeken naar de juiste manier om de PMU op te hangen, aangezien het schutbord van 0,6mm blik is gemaakt, niet echt een gezonde basis om een doos van 20 kilo aan vast te maken... De custom beugel steunt aan een kant aan een verstevigd deel van de 'firewall' en aan de andere kant op het chassis. Aan de voorkant komt een beugel die de twee voorste batterijboxen met elkaar verbindt, voor stevigheid in de dwarsrichting zorgt en een mooi laag steunpunt biedt.
Morgen ga ik de motor halen, jippie!!
Nu nog even afwachten of er bericht komt uit Polen, alwaar mijn vliegwiel en adapterplaat worden gemaakt. Het is niet te hopen dat Geert's meldpunt tegen de Polen roet in mijn eten gooit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten